Zasiłek szkolny może być przyznany w formie świadczenia pieniężnego na pokrycie wydatków związanych z procesem edukacyjnym lub w formie pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym.
Zasiłek szkolny realizowany jest poprzez zwrot poniesionych na cele edukacyjne wydatków, po ich udokumentowaniu.
Wysokość zasiłku szkolnego nie może przekroczyć jednorazowo kwoty stanowiącej pięciokrotność kwoty, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt. 2 Ustawy o świadczeniach rodzinnych. Wysokość zasiłku szkolnego ustala się w każdej sprawie indywidualnie kierując się rodzajem i skutkiem zdarzenia.
Do wniosku o zasiłek szkolny należy dołączyć dokumenty potwierdzające wystąpienie zdarzenia będącego podstawą wnioskowania o zasiłek szkolny.
Do wniosku nie należy załączać zaświadczeń o wysokości dochodów.
Zasiłek szkolny może być przyznany w przypadku:
Śmierci rodzica lub prawnego opiekuna.
Klęski żywiołowej.
Wydatków związanych z długotrwałą chorobą (ucznia, czy w rodzinie).
Innych, szczególnych okoliczności.
Do ubiegania się o zasiłek szkolny uprawnieni są wszyscy uczniowie, którzy spełniają łącznie następujące kryteria:
Mają miejsce zamieszkania na terenie Gminy Łańcut.
W rodzinie zaistniało w/w zdarzenie.
W zależności od zdarzenia do wniosku należy dołączyć:
W przypadku śmierci rodzica- akt zgonu.
W przypadku pożaru- zaświadczenie ze straży pożarnej (wskazujące na datę wystąpienia pożaru oraz wartość mienia).
Inne dokumenty potwierdzające wystąpienie zdarzenia losowego.
Wnioski można składać w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Łańcut w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00.
Kontakt
tel./fax (17) 24 99 208 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.